La Generalitat destinarà 20 milions d’euros a la nova estació d’autobusos de la capital del Baix Camp
Des d’aquest dijous, el Departament de Territori de la Generalitat ha incrementat les expedicions de bus exprés entre Tarragona i Reus. També s’amplia el servei de bus dels campus Sescelades i Catalunya que enllaça amb les dues ciutats, i s’ofereixen més viatges entre la capital del Baix Camp i el centre educatiu de la Laboral. A més, de març a octubre s’habilitarà una nova línia directa d’autobús directe entre Tarragona i l’Aeroport de Reus. Ho ha anunciat la consellera de Territori, Sílvia Paneque, des de Reus que ha aprofitat la visita per signar el protocol per construir la nova estació d’autobusos de la ciutat. La Generalitat hi destinarà 20 milions d’euros i la licitació de la redacció del projecte bàsic es farà abans d’acabar l’any.
Davant “l’alta demanda” de la línia d’autobús Tarragona – Reus, el Departament de Territori ha optat per reforçar i incrementar el servei entre les dues ciutats amb major població del Camp de Tarragona. S’augmenten les expedicions del bus exprés e4 que connecta les dues capitals. Concretament, els dines feiners es posen 16 expedicions més d’anada i 16 més de tornada. Així, la línia disposarà d’un total de 58 viatges d’anada i 58 més de tornada. Els dissabtes, se sumen 9 viatges d’anada i 8 de tornada, i els diumenges i festius s’incrementen 10 anades i 11 tornades.
També s’ha anunciat que s’obriran tres expedicions més d’anada i tornada a les hores punta en el servei d’autobús entre les dues ciutats i els campus Catalunya i Sescelades de la URV. Així mateix, se sumen tres anades i dues tornades en la connexió entre Reus i el campus educatiu de la Laboral.
Una altra novetat és la línia entre l’Aeroport de Reus i Tarragona. Actualment, l’enllaç es feia per la ciutat de Reus i l’any vinent serà directe. Estarà en funcionament entre els mesos de març i d’octubre, coincidint amb la temporada de vols comercials. Es duran a terme 16 anades i 16 tornades diàries amb els caps de setmana inclosos i sense parades intermèdies. El recorregut serà de 25 minuts.
Totes aquestes actuacions se subvencionen a través del Fons Climàtic, amb una aportació anual d’uns 360.000 euros.
Un dels corredors “més importants del país”
La consellera de Territori ha destacat “l’aposta” del Govern per “millorar la mobilitat sostenible” del país, “amb criteris de bona articulació i d’equilibri territorial”. En aquest sentit, ha apuntat que es “reforça” un dels corredors “més importants del país”. “El del Govern de Catalunya amb Reus, Tarragona, amb tota la demarcació és innegable”, ha reblat mentre reivindicava la “capacitat d’adaptar-se a les noves demandes i nous creixements que tenim més enllà de l’àrea metropolitana de Barcelona”.
Tant l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, com l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, han valorat positivament el reforç del servei d’autobús. El tarragoní ha celebrat l’augment “exponencial” i ha subratllat que aquesta millora s’ha fet en un “temps rècord”. “Ens hem queixat moltíssimes vegades que en aquest trosset de terra no se’ns mirava amb la mateixa estima que altres parts de Catalunya. I això s’ha de dir que està canviant”, ha asseverat.
Guaita ha dit que és un anunci “importantíssim”, però ha avisat que continuaran “treballant” amb la Generalitat “per la resta de mobilitat amb els diferents municipis del Camp de Tarragona”. Ha recordat que moure’s en transport públic per la demarcació és “bastant complicat”.
20 MEUR per la nova estació de busos de Reus
La consellera ha aprofitat la visita a Reus per signar el protocol entre la Generalitat i l’Ajuntament per construir la nova estació d’autobusos de la ciutat. El Govern hi destinarà 20 milions d’euros per fer la infraestructura. La licitació de la redacció del projecte bàsic es farà abans d’acabar l’any.
Les dues parts han acordat que el Departament de Territori s’encarregui de la redacció dels projectes bàsics i constructius, així com de la licitació, l’adjudicació, l’execució i el finançament de les obres. L’Ajuntament de Reus farà els tràmits urbanístics i jurídics necessaris per a la construcció del nou equipament.
Consellera i alcaldessa han destacat que serà una estació d’autobusos “del segle XXI”. Paneque ha explicat que s’ha concebut com un “espai obert” i ha destacat que, en superfície, hi haurà una “urbanització amable, a escala de les persones”. “Reus tindrà una estació que serà referència a tot Catalunya a l’hora de ser pensada, definida i tenint les necessitats de les persones en el centre de les actuacions”, ha comentat. Per la seva banda, Guaita ha manifestat que volen que sigui un “exemple d’intermodalitat” amb el baixador de Bellissens i l’arribada del TramCamp.