Paneque confia que els projectes constructius del tram entre Reus i Tarragona del tramvia es licitin el 2027

REUS.CAT

La consellera reitera que la proposta de consens del territori i amb la qual treballen amb el Ministeri és la d’ubicar l’estació intermodal a Vila-seca

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, confia que els projectes constructius de la segona fase del tramvia del Camp de Tarragona, del tram entre Reus i Tarragona, estiguin enllestits el 2026 per tal de poder-los licitar el 2027. Paneque ha explicat que estan resolent les al·legacions i que preveuen tenir tots els informes a punt, entre ells la declaració ambiental, en l’últim trimestre d’aquest 2025.

Al començament d’aquest mes de juliol, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica va adjudicar les primeres obres del tramvia del Camp de Tarragona, entre Cambrils, Vila-seca i Salou, per un import de 15,8 milions d’euros (sense IVA). Els treballs estan previstos que s’iniciïn aquest setembre i que s’executin en un termini de 20 mesos. Les actuacions vinculades a la primera fase suposen una inversió total de 245 milions d’euros i es preveu que entrin en funcionament el primer trimestre de 2028.

Després d’aquesta adjudicació, la consellera ha reafirmat el compromís del Govern amb la segona fase. “Més enllà d’impulsar la primera fase, tenim molt clar que tot seguit ha d’anar la segona perquè el tram Reus-Tarragona i aquest braç cap a l’aeroport és el que realment dona el sentit global a tot el projecte”, ha asseverat Paneque. En aquest sentit, ha assenyalat que estan tramitant les al·legacions i que preveuen tenir tots els informes al llarg de l’últim trimestre d’aquest 2025.

“No us puc donar un calendari perquè això és una licitació i, per tant, els projectes constructius tenen un termini que en aquests moments no està del tot determinat, però al llarg de 2026 aquests projectes han d’estar a punt per poder anar ja a licitació”, ha remarcat. En aquesta línia, ha subratllat que esperen treure a licitació aquests treballs durant el 2027. Amb tot, ha insistit que encara no hi ha un calendari concret.

En paral·lel, la consellera ha assegurat que des de l’executiu treballen per complir els terminis anunciats pel president de la Generalitat, Salvador Illa, en la posada en marxa del tramvia. Ho ha dit després que es fes públic aquest dimecres l’adjudicació del subministrament i manteniment de set tramvies elèctrics a l’empresa Stadler Rail Valencia per un import de 59,7 milions d’euros. Un cop formalitzat el contracte, el termini màxim d’entrega dels vehicles serà de 33 mesos.

“Per tant, l’objectiu continua sent el calendari que vam donar a conèixer en la presentació del president Illa en la primera fase”, ha asseverat. Els aparells s’utilitzaran per a la primera fase del projecte -que unirà Cambrils i Vila-seca- i tindran una longitud màxima de 33,62 metres, una capacitat de 211 persones.

La intermodal, a Vila-seca

A banda, la consellera ha reiterat que la proposta de consens del territori i amb la qual treballen amb el Ministeri és la d’ubicar l’estació intermodal al terme de Vila-seca. “Això no contraposa ni es contraposa amb les necessitats que pugui tenir Tarragona i amb els projectes de futur, tant amb l’Horta Gran com amb la millora de freqüències, o altres qüestions vinculades al transport ferroviari de mercaderies. M’allunyo molt dels projectes en general que confronten interessos”, ha defensat novament tal com ho va fer dilluns en resposta a la pregunta dels Comuns al Parlament de Catalunya.

En aquest sentit, ha insistit que un projecte “no contravé” a l’altre, davant la petició de l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, d’instal·lar la intermodal a l’Horta Gran. “Estem treballant amb els dos ajuntaments de manera paral·lela”, ha comentat i ha defensat que és “bo” mirar des d’un punt de vista global que sigui beneficiós pel conjunt del territori.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore