La rèplica de la nau capitana de l’expedició de Magallanes i Elcano, que va fer la primera volta al món, podrà visitar-se del 23 de gener al 2 de febrer a Port Tarraco
La Nao Trinidad visitarà pròximament Tarragona, atracant al Port Tarraco, del 23 de gener al 2 de febrer. Port Tarraco serà el primer port de l’Estat espanyol a acollir la rèplica de la històrica Nao Trinidad, després de més de tres anys als Estats Units, on va obrir les seves cobertes al públic en ciutats com Nova York, Miami o Puerto Rico.
Els visitants podran pujar a bord i veure com navegaven i vivien els aventurers del segle XVI. El vaixell es podrà visitar, del 23 de gener al 2 de febrer, de 10.00 a 18.00 h, en horari ininterromput. La nau acull un museu flotant amb una exposició que permet recórrer les seves diferents cobertes.
Es recomana a tot el públic que reservi les seves entrades a tickets.naotrinidad.org, per a no perdre’s aquest fantàstic vaixell.
Les escoles i associacions interessades poden planificar la seva visita enviant un correu electrònic a la següent adreça: ecampos@velacuadra.es La tripulació actual està formada per 12 homes i dones de diferents nacionalitats i actualment s’estan acceptant noves sol·licituds per a llocs de voluntariat fundacionnaovictoria.org
La rèplica de la nau que va donar la primera volta al món
La Nao Trinidad va ser la nau capitana de l’expedició de Magallanes i Elcano, que entre 1519 i 1522 va protagonitzar la primera volta al món, la major gesta marítima de la història. Una expedició que va circumnavegar per primera vegada el planeta, obrint noves rutes, connectant continents i oceans, i coneixent els pobles i cultures que habitaven les terres que van tocar al llarg de la seva immensa travessia: Brasil, Argentina, les Illes Marianes, les Illes Filipines, Indonèsia, Brunei i Timor.
La construcció del nou navili es va dur a terme respectant-ne les formes i els detalls amb una rigorositat històrica, aplicant un sistema innovador i revolucionari en el sector de la construcció naval per a rèpliques històriques d’aquest tipus, combinant la construcció en fibra de vidre i el seu revestiment de fusta. Els treballs van durar aproximadament 14 mesos, i el llançament va tenir lloc l’11 de març de 2018.
El navili pesa 200 GT. Igual que l’original, la rèplica de la Trinidad té tres pals i un pal de mitjana. L’alçada del pal major és d’aproximadament 82 peus sobre la línia de flotació. Es van utilitzar al voltant de 1.589,16 peus cúbics de fusta d’iroko per a la seva construcció. Es tracta d’una fusta tropical de gran durabilitat i molt resistent als diferents agents climàtics i meteorològics.