La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR

DIPTA.CAT

La Diputació participa d’una quarantena de reunions amb operadors turístics, companyies aèries, mitjans especialitzats i agències de viatges

La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen des d’avui a la 45a Fira Internacional de Turisme, FITUR, que se celebra fins diumenge a Madrid. Aquest dimecres ha arrencat aquest certamen de referència del sector turístic amb bones perspectives per a la propera temporada i una previsió d’augment de visitants a les destinacions de la demarcació. Un total de 32 ens públics i privats del Camp de Tarragona, del Baix Penedès i les Terres de l’Ebre hi participen conjuntament, encapçalats pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, en el marc del conveni Corner de promoció conjunta, que se signa anualment.

La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, i el president del Patronat de Turisme, Carlos Brull, han participat en la jornada inaugural de la fira, acompanyats d’altres diputats i diputades de la corporació, així com d’alcaldes, regidors i representants d’entitats de la demarcació. Llauradó ha destacat que FITUR és una excel·lent oportunitat per mostrar la diversitat i singularitat dels atractius turístics que conformen la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. “Treballem conjuntament amb els agents turístics per allargar i afavorir la desestacionalització de la temporada turística i alhora millorar l’experiència de qui ens visita”, ha assegurat.

Més passatgers i més turistes

Durant la primera jornada de la fira, s’han posat de manifest les bones perspectives del sector de cara a aquest 2025. De fet, l’Aeroport de Reus, important porta d’entrada dels turistes a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, preveu assolir enguany la xifra d’1,3 milions de passatgers (prop d’un 10% més que l’any anterior), gràcies a les 44 connexions de diverses aerolínies ja confirmades. L’any 2024 ja es va tancar amb xifres molt positives, amb l’arribada de 5,8 milions de turistes i 21,4 milions de pernoctacions, amb un notable creixement del turisme internacional que ha representat el 50,3% del total de l’ocupació a la Costa Daurada i el 27,9% a les Terres de l’Ebre.

De la seva part, el president del Patronat de Turisme de la Diputació, Carlos Brull, ha assegurat que “la promoció conjunta ens fa més forts i més visibles alhora que ens permet també mostrar els actius i productes turístics d’arreu de la demarcació de manera singular”. De fet, enguany el Patronat de Turisme començarà a desenvolupar les actuacions del Pla Conjunt de Promoció Turística de l’interior de la Costa Daurada al servei d’aquest segment de l’oferta turística.

A banda de promocionar els atractius turístics de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, el Patronat de Turisme té previst mantenir unes 40 reunions amb operadors turístics, companyies aèries, mitjans especialitzats i agències de viatges amb l’objectiu de d’establir contactes professionals amb els canals de comercialització, compartir estratègies i afavorir acords. La cita també servirà per propiciar espais de relació i col·laboració amb altres institucions i organismes del sector públic, i conèixer novetats i tendències del sector, entre d’altres.

A més, enguany FITUR serà l’escenari per a la presentació d’un nou espai web de promoció de les Terres de l’Ebre com un territori ideal per a la pràctica d’observació d’aus (birdwatching), una novetat que es donarà a conèixer durant la jornada de dijous.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore