La campanya “Volem que tornis, Plim!” ha recollit més de 200 col·laboracions amb compres vingudes de 76 poblacions de Catalunya, la resta de l’Estat i l’estranger
El Plim, la beguda identitària de Reus nascuda el 1928 i que ha tornat a la vida aquest 2025, celebra l’èxit de la seva primera fase de rellançament. La campanya popular “Volem que tornis, Plim!” ha recollit més de 200 col·laboracions amb compres vingudes de 76 poblacions de Catalunya, la resta de l’Estat i l’estranger, confirmant que el Plim continua viu en la memòria i en el cor de la gent.
Durant aquests mesos, el Plim ha estat present a festes i activitats culturals com la Fira del Vi de Reus, el Mercat al Mercadal, la Fira de Sant Jaume, les cercaviles del Masclet, les revetlles de Sant Pere i Misericòrdia i el Correllengua, a més de la gran presentació del passat 31 de maig a l’Estació Enològica de Reus, amb el concert de Joan Masdéu i la cançó del Plim de Guillem Chabrera.
Avui a la presentació de les novetats de l’empresa, el regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement de Reus, Josep Baiges, ha posat en valor que “el Plim ens vincula amb l’imaginari de la ciutat. A l’altra costat del Viver del Camí de Valls, hi havia l’empresa de distribució i elaboració de begudes, Casa Gili, d’on sortia el Plim que es va convertir en un símbol de la ciutat”
Un nou format pensat per compartir
A més de la llauna i l’ampolla de 33 cl, el Plim presenta ara el nou format de 0,75 L amb tap de gasosa, ideal per a moments de celebració, trobades familiars i per preparar el popular Masclet.
On trobar el Plim
El Plim ja es pot trobar en més de 70 establiments de Reus i el territori, incloent-hi botigues de proximitat, xarcuteries, cellers, restaurants i cooperatives. La llista inclou noms tan coneguts com Colmado Baró, Cal Sendra, Celler de Reus, ADN Sistaré, Casa Coder, Pastisseria Huguet, Restaurant La Manigua, Museu del Vermut de Valls, Bacus de Tarragona, Cooperativa de Sant Cugat del Vallès i molts més. Al web, hi trobareu tots els establiments, a més dels elements de promoció de la marca.
Els impulsors del projecte, Marc Navarro i Gerard Llauradó, han volgut fer un esment especial a totes les persones, institucions i empreses que han contribuït a fer créixer el Plim de nou.