Adif cedirà la platja de vies a l’Ajuntament de Reus quan s’acabin les obres del Corredor del Mediterrani, el 2027

ARNAU MARTÍNEZ / ACN

Les obres del baixador de Bellissens avancen “a bon ritme” i estaran finalitzades l’any vinent

Adif cedirà la platja de vies que hi ha al costat de l’estació de tren a l’Ajuntament de Reus quan s’acabin les obres del Corredor del Mediterrani, a partir del 2027. L’administrador d’infraestructures utilitza aquest espai pels treballs del corredor i paral·lelament començarà un estudi per definir el sòl que cedirà. L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha explicat que en pic sàpiguen els metres quadrats de què disposen, començaran a treballar el projecte i la modificació urbanística corresponent per crear una “gran zona verda” al nord de la ciutat. Durant el matí, també s‘ha fet una visita al futur baixador de Bellissens per constatar que les obres avancen “a bon ritme” i estaran enllestides l’any vinent.

Aquest dimarts al matí, el president d’Adif, Pedro Marco, ha visitat la capital del Baix Camp per signar el protocol d’actuació entre l’administrador d’infraestructures ferroviàries i l’Ajuntament de Reus per cedir la platja de vies a la ciutat. Es tracta d’una zona de 46.000 metres quadrats a les avingudes dels Jocs Olímpics i del Comerç. Ara Adif iniciarà un estudi per determinar quants metres quadrats necessiten per operar a la ciutat a llarg termini i quants pot cedir a l’administració local. Marco calcula que Adif es quedarà amb només el 5% de la superfície total.

El traspàs, però, no serà imminent. Caldrà esperar que acabin les obres del Corredor del Mediterrani, ja que l’espai s’usa com a lloc de muntatge de les peces del corredor. Des d’Adif fixen el 2027 com a data límit de les obres i, per tant, de la cessió. Guaita ha apuntat que les modificacions urbanístiques són “llargues i molt garantistes” pel que creu que “quadren” els tempos de l’informe d’Adif i les obres del Corredor del Mediterrani amb el temps que necessiti l’ajuntament per fer la modificació urbanística i el projecte.

L’alcaldessa ha dit que volen treballar la proposta amb la ciutadania, però ja ha avançat que volen una “gran zona verda”. També “miraran” si hi poden posar serveis, equipament o habitatge de protecció oficial. “Quan sapiguem la disponibilitat dels metres quadrats que tenim, llavors començarem a treballar en el projecte”, ha asseverat.

Amb tot, Guaita ha dit que es tractava d’un “dia històric” perquè el traspàs era una “demanda de la ciutat des de fa molts anys”. Tot i no tenir un calendari definit ni les condicions amb què es farà el traspàs, l’alcaldessa ha insistit que el protocol és un “punt de sortida, però no el final”.

El baixador de Bellissens avança “a bon ritme”

Després de signar l’acord, els responsables d’Adif i del govern municipal s’han desplaçat al baixador de Bellissens. Guaita ha afirmat que les obres avancen “a bon ritme” i que estaran enllestides l’any vinent tal com estava previst. La nova infraestructura ha de donar servei a la zona sud de la ciutat, al campus Bellissens de la URV, l’Hospital Sant Joan i el Tecnoparc. “Creiem que és una infraestructura que dota de nous serveis a la ciutat i que ens posiciona amb la universitat per ser un referent a tota la demarcació”, ha subratllat Guaita.

El president d’Adif ha assegurat que queden “set o vuit mesos d’obres intensos”, però els punts “crítics” ja estan finalitzats. En aquest sentit, ha indicat que queda el muntatge de les instal·lacions pels viatgers i de les marquesines.

Segons els estudis de demanda realitzats per Adif, s’estima que la nova estació registrarà un trànsit d’uns 1.400 viatgers diaris, que podrien arribar als 3.500 viatgers/dia en un horitzó de 30 anys.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore