Salou busca nous mercats turístics com Portugal i Polònia

ARXIU / ACN

La capital de la Costa Daurada també aposta, a mig termini, per treballar mercats llunyans com el Japó, Corea, Estats Units o el Canadà

El Patronat Municipal de Turisme de Salou treballa, des de fa temps, en la búsqueda de nous mercats, sense deixar de reforçar els mercats tradicionals com el mercat nacional, el francès o el britànic. 

Actualment, un dels nous mercats prioritaris que s’està treballant és Portugal. En declaracions a InfoCamp, l’alcalde de Salou i president del Patronat de Turisme, Pere Granados, explica que “l’any passat vam tenir un increment d’un 20% de portuguesos sense haver fet cap promoció en origen”. És per això que aquesta dinàmica i la seva proximitat el converteixen en un bon mercat potencial. 

Una altra aposta que s’està treballant des de Salou és Polònia, “amb un potenical de 45 milions d’habitants i una economia emergent que demana sol i platja, gastronomia i cultura”, subratlla l’alcalde. 

Entre les prioritats de Salou també hi ha continuar reforçant les accions amb els països escandinaus, del centre i nord d’Europa, ja que són un mercat preferent per aconseguir la desestacionalització de la temporada turística: “L’hivern d’aquí és com l’estiu d’allà”, apunta Granados. 

Mercats llunyans

En clau de futur, Salou té la mirada posada en mercats més llunyans. Com recorda l’alcalde, “llargues distàncies són llargues estades”. És per això que una representació del Patronat de Turisme es va reunir amb el conseller de Turespaña al Japó -que també inclou Corea del Sud- per tal de treballar en accions per atraure el turisme asiàtic. Segons Granados, “aquests mercats asiàtics busquen gastronomia, enologia, paisatge, parcs temàtics i, sobretot, passar uns dies aquí per viure una experiència de benestar, que els faci feliços”.

Salou també està rebent turistes nordamericans i canadencs, per la qual cosa, no es descarta oferir a través dels canals de promoció on line continguts i experiències que poden fer aquí.

França, mercat estratègic per a Salou

Tot i que la situació d’inestabilitat política que atravessa França hagi provocat una caiguda de visitants francesos en destinacions tradicionals com la Costa Daurada, des de Salou es treballa perquè el mercat francès segueixi sent un mercat prioritari i, alhora, estratègic, ja que pot afavorir la desestacionalització.

En el marc del Pla Conjunt de Promoció Turística de la Costa Daurada, que Salou impulsa conjuntament amb els patronats de turisme de la Diputació de Tarragona, Cambrils i Vila-seca i la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona (FEHT), Salou va estar present a la fira turística internacional IFTM Top Resa 2025 de París, celebrada el passat mes de setembre. L’alcalde Granados destaca que “aquesta acció ens permet projectar la imatge de Salou com una destinació moderna, sostenible i atractiva durant totes les temporades, contribuint a la desestacionalització i a consolidar-nos com un referent del turisme europeu”. 

En el marc d’aquesta fira, l’alcalde i president del Patronat de Turisme de Salou va mantenir diverses reunions amb touroperadors francesos per establir i reforar vies de col·laboració i donar a conèixer altres productes atractius de Salou -culturals, esportius i turístics- com a destinació de vacances durant tot l’any. 

Finalment, l’alcalde confia que l’increment de freqüencies dels vols de Vueling de l’Aeoroport de Reus a París contribuiran a facilitar la presència de turisme francès.

RELACIONAT
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore