‘Un viaje por la Tarragona Desconocida’, un projecte innovador que uneix turisme i tecnologia per posar en valor el patrimoni de l’interior i atreure part del turisme del litoral
Tarragona és una destinació turística de referència gràcies a les platges i el clima mediterrani, però la província guarda molt més que sol i arena. Al seu interior s’hi amaguen paisatges únics, pobles amb història mil·lenària, cultura viva i tradicions que mereixen ser redescobertes.
Amb aquest objectiu neix ‘Un viaje por la Tarragona desconocida’, un projecte innovador que uneix turisme i tecnologia per posar en valor el patrimoni de l’interior i atreure part del flux turístic que tradicionalment es concentra al litoral. A través d’experiències immersives en realitat virtual, els visitants podran recórrer enclavaments històrics i naturals de manera completament diferent.
Primeres rutes virtuals per Reus, Alforja, Montblanc i Móra la Nova
Actualment, el projecte ofereix quatre rutes virtuals que permeten endinsar-se en els secrets i la història de localitats com Reus, Alforja, Montblanc i Móra la Nova, amb noves incorporacions previstes properament. Gràcies a la realitat virtual, no sols es podrà contemplar el present, sinó també reviure com eren aquests espais fa segles, amb escenes quotidianes i detalls històrics.
‘Un viaje por la Tarragona desconocida’ és un projecte finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. La iniciativa compta amb el suport del Ministeri d’Indústria i Turisme del Govern d’Espanya.
‘Tarragona Desconocida’ ja compta amb pàgina web i xarxes socials, on es pot accedir a un vídeo demostratiu a VR que combina imatges actuals amb recreacions històriques. Aquest aparador convida institucions i agents turístics a sumar-se a un projecte que obre noves possibilitats per al sector.
Tal com s’expressa en la declaració d’intencions del projecte: “Perquè Tarragona no és només costa. És història, naturalesa, cultura… i ara, tecnologia al servei del turisme”.